close

 

 

註:本文轉自https://www.crosswalk.com/faith/prayer/prayers/a-prayer-for-couples-to-pray-together.html本文非商業用途且相關版權歸該網站及作者所有。
 

A Prayer to Know God's Will for Your Life

知道上帝在你人生中的旨意的禱告

作者

Rachel-Claire Cockrell 

 

 

For I know the plans I have for you, declares the Lord, plans for welfare and not for evil, to give you a future and a hope. Jeremiah 29:11
耶 和 華 說 : 我 知 道 我 向 你 們 所 懷 的 意 念 是 賜 平 安 的 意 念 , 不 是 降 災 禍 的 意 念 , 要 叫 你 們 末 後 有 指 望 。(耶利米書29:11)

 

Whenever I want something so badly that I can’t trust my own heart, I ask God for a Brick Wall. We tend to seek God’s will in a way that implies we need to take action, but what if it’s inaction that puts us on the path God asks of us? Not all decisions are black or white, good or bad. Sometimes something that appears good can be placed in front of us, but not all good things are part of God’s plan for our lives.
當我很渴望一件事情,我卻無法信任自己的心,我向上帝祈求一道磚牆。我們時常以暗示自己需要行動來尋求神的旨意,但是如果其實我們不行動才是走在上帝的道路上呢?

不是所有決定都是黑與白,好與壞。有時候我們會遇到一些看起來好的事情,但是不是所有的好事都是上帝在我們人生計畫的一部份。

 

Let me be clear, there is no “magic prayer” that can keep us from making the wrong decision. I would also like to clarify that this is something that helps me when I am faced with a decision and my own desires are preventing me from thinking clearly or even caring if what I want is in God’s plan for me.
讓我解釋,並沒有一個"魔術般的禱告"可以使我們不做錯決定。我也想澄清,這也是當我面對決定的時候,而我的慾望讓我無法正確思考,或是在乎神對我的計畫的時候能幫助我的禱告。

 

God knows what he's doing. Sometimes I forget, but he has a plan. I struggle with figuring out what that plan is most of the time, but one step I will never leave out is the Brick Wall Prayer. God knows my heart. He knows what I desire. He wouldn't withhold something out of spite. He has plans to "prosper [me] and not to harm [me], to give [me] a hope and a future" (Jeremiah 29:11). I challenge you to take this prayer, mold it to fit your own life, and see how it changes your perspective.
上帝知道祂在做甚麼。有時候我會忘記,但是祂有一個計畫。我大部分時候都努力搞清楚是甚麼樣的計畫,但是有一步我絕對不會跳過,那就是磚牆禱告。上帝知道我的心。知道我的渴望。祂不會因為刁難而不應允我。祂有一個要"豐盛我而不是傷害我的計畫,也給我希望與未來"(耶利米書29:11)。我挑戰你來如此禱告,將禱文根據你自己的人生調整,看看這會怎樣改變你的觀點。

 

The Brick Wall Prayer (A Prayer to Know God’s Will) 磚牆禱文 (知道上帝旨意的禱文)

God, you know me better than I know myself. You know my fears and my desires. You know how much I want this. You know how much I will be devastated if this doesn't happen. I know you love me. I know you have a plan for me. Please, Lord, don't let my desires blind me to your will. If this is not within your plan for me, throw up a Brick Wall. Give me an obstacle I cannot get past. Help me follow your will, Father. Give me peace about whatever is to come. If this falls through, I will know it is your hand.
上帝,你比我自己更了解我。你知道我的恐懼與渴望。你知道我多渴望這件事情。你知道如果這件事情不發生,我會多崩潰。我知道祢愛我。我知道祢對我有個計畫。上帝,請不要讓我的渴望矇蔽祢的旨意。如果這不是祢對我計畫的一部份,請築一道磚牆。給我一個我無法跨越的障礙。請幫助我順服祢的旨意。無論以後面對甚麼,請都賜我平安。如果這件事情成功,我知道那是祢在掌管。

Thank you for loving me, 
Amen.

感謝祢的愛,
阿門。

 

arrow
arrow
    文章標籤
    上帝,旨意,聖經,末日
    全站熱搜

    小小基督徒酥喵羊 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()